Travkrönika 12/8-2008

Jag längtar efter en riktig profil, ni vet såna där som krossar motståndet den hårda vägen... typ Copiad, Varenne och Gidde Palema. Framförallt längtar jag efter en svensk profil... Finders Keepers får ursäkta, men jag vill ha en häst som kan göra loppet själv och ändå mosa alla smygkörda medelmåttor.

Måhända är konkurrensen så tuff numer att det inte går, men jag vill tro att det snarare beror på att det inte finns någon riktig superhäst... men det kommer, var så säkra!
 
Jubileumspokalen
Det skulle bli loppet där Commander Crowe för första gången ställdes mot världseliten, men vare sig Commander Crowe eller världseliten kom till start i det som brukar vara det bästa medeldistansloppet i landet... kvar blev delar av Sveriges tveksamma elit, och då vann åter Finders Keepers. Vilken säsong han haft! Triton Sund tvåa från dödens, men jag trodde han skulle vinna... liten besvikelse.

Inom V75 dominerade Timo Nurmos... tre segrar där nya stjärnan B.B.S. Bigtrade imponerade mest.

Övrigt i veckan
Nämnde E3-kvalen redan i förra krönikan, men det tål att nämnas igen. Treåringarna är det mest spännande vi har just nu, Lord Capar (som vi redan vet är en superhäst), finske Boulder Classico och Micro Mesh imponerade i kval till öppna klassen. I stoklassen var det Luddes Lily Kronos och Innocent Face som imponerade mest. Korta E3-kvalen brukar vara riktiga fartfester, så även i år då det radades upp 12-tider trots ihållande regn i Karlstad.

På Solvalla glänste Wellino Boko... annars var det två andraplatser som imponerade mest, Nurmos duo Dude Kemp och Staro Allentown kördes försiktigt i inledningen men avslutade strålande i spåren.

På Åby bjöds uppvisningar av Classic Grand Cru, Teaser Elegance och Wallace Boko.

Missa inte...
V65 på Örebro på torsdag där det bjuds på några kanonrace... bl.a. ett vasst snabblopp som inleder V65, och i ett fyraåringslopp möts Adrian Chip, Sahara Dynamite och Rune U.S.... mums!

Romme fredag och lördag... fina E3-lopp (E3-Consolation på fredag riktigt bra), kan förresten inte tänka mig att Lord Capar tar stryk i felfritt lopp.

Milebanan i Tingsryd som kör V65 på söndag... fartfester utlovas med bl.a. Going Kronos, svenskt rekord?

Kommentarer
Postat av: elin

gud så skönt att ngn tänker som jag, normalt!

2008-09-05 @ 22:39:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0