Alltid på fel ställe...

Har jag någonsin varit rätt man på rätt ställe?

Som den sökare jag är har jag aldrig riktigt nöjt mig med min situation, har alltid (åtminstone efter tonåren) sökt efter ett optimum trots att jag vet att optimeringen består i att optimera det man har... nåja, det är väl ett vanligt problem (antar jag?) att snegla på gräsmattan bredvid som verkar så mycket grönare?

Det är inte så att jag ångrar mina val av bostadsort, utbildning och jobb... men med ålderns rätt känns det som det bara har gett mig insikten att jag ändå hade det rätt bra på bruksorten. Är nog lite avundsjuk på dom som sket i att göra nåt åt sin situation utan att fundera närmare över det... fast å andra sidan kanske dom ångrar sig?

Det är kanske nåt man behöver gå igenom, en cirkel som måste slutas... en insikt som man bara kan få om man testar det andra? Men om man ändå bara kommer till slutsatsen att det inte var nåt att sträva efter känns det lite meningslöst!?

Jag kommer nog ändå att fortsätta leta efter det perfekta livet med det perfekta boendet, det perfekta jobbet och den perfekta fritiden... och under tiden kommer jag att fortsätta vara på fel ställe och göra fel val i livet.

För några år sedan när jag var singel slog felvalen alla rekord när jag skulle köpa bil och det enda jag visste var att jag INTE skulle ha en Volvo, vad tror ni jag köpte? En Volvo S80 utan drag, helt enkelt den perfekta singelbilen (gubbil enligt en polare)... men några månader senare var jag inte längre singel, fick dessutom tre bonusbarn på köpet och då finns det bättre bilar kan jag säga.

Men att skriva om eländiga felval i livet kanske kan roa någon (se bara hur populärt det är att titta på miserabla dokusåpor), så jag har startat igång en blogg... problemet är dock att ingen verkar läsa bloggen... inte speciellt konstigt eftersom jag inte hittar den själv trots att jag försökt göra alla inställningar som ska göra den synlig för andra. Troligtvis har jag gjort något felval på vägen!?

Min nya livsfilosofi har kanske ändå blivit att optimera det jag har, för jag sitter rätt nöjd med min Volvo som tar mig till fel jobb i fel stad och en blogg som ingen läser... det finns ju annat i livet som är viktigare...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0