Veckans plock - 26/9


Det här är sjukt kul... annonsen är hämtad från Blocket och gäller en säng som skulle säljas:

"Frun ska göra om i sovrummet IGEN eftersom sängramen inte passar in längre Den är klädd i vitt tyg, kommer från Ikea och den samlar en massa damm och katthår efter våra två katter. (Jag påpekade detta vid inköp, men vad vet jag om inredning.) Efter en tvätt av tygeländet runt stommen så krympte det och man får ta i så man får skitsmak i munnen för att det ska passa. (Och det gör det ej ändå) Man kan stå ut med det tycker jag, men igen, vad vet jag?????? Nu ska eländet ut (sängramen alltså, inte frun) och jag kan tänka mig att skänka bort eländet (igen, sängramen inte frun) Det är bara ramen som ska ut, ej skjutbanorna (madrasserna).Allt tyg är nytvättat. Eller bytes mot något kul. (OBS Ingen fru. DET RÄCKER MED DEN JAG HAR) " 


***
Karln borde starta en blogg!!!

***

Hemma har vi inga problem med nya inköp - än - men vi har stora problem med logistiken i hallen... ja inte bara där förresten. Det är nåt med hallen som utlöser epileptiska anfall... skor ramlar av, jackor tappas och vantar flyger omkring. Försökte ringa Vårdcentralen för att utröna vad det kan vara för sjukdom, men insåg snabbt att en inrättning som inför ett så idiotiskt telefonbokningssystem inte kan rädda min familj.


Vad gör man åt problemet (inte Vårdcentralen utan epilepsi i hallen)? Pedagogik säger mamman, strömförande golv säger jag. Dessa två skolor ligger rätt långt ifrån varandra... det borde finnas ett alternativ mitt emellan?


***

Hur utbrända var egentligen dom som skapade telefonbokningssystemet på Vårdcentralen?


***

Kolla in den här sidan med sjukt dåliga (och faktiskt några bra) ordvitsar...


***

Tv-programmet "Hål i väggen" verkar vara oerhört populärt, varför undrar jag? När dom ramlat i vattnet för sjuttielfte gången har jag redan somnat... dom kunde väl åtminstone ha hajar i vattnet!?


***

Stopptid är gammalt arkivmaterial som avslutar sportspegeln varje söndag... vilka underbara pärlor det finns lagrade i SVT:s arkiv!!!


***

Morden i Midsomer hyllas av många, kalkon säger jag... orkar inte se den förnumstige Barnaby gå runt och knacka dörr, funderar på att sälja tv:n om skiten fortsätter. Frivilligt att se säger ni... ha säger jag, det pratas om skiten på fikarasterna också. Men det lär bli protester hemma om jag både säljer tv:n och säger upp mig från jobbet!?


***
Jag gnäller lite väl mycket i mina bloggar, tänkte skärpa mig och avsluta med något positivt... The Hives!!!

***
Det kom en ny annons lite senare från vår vän på Blocket:
"Jag gjorde misstaget att ta semester när det regnade som mest och tillföljd av det fick jag åka runt med frun i diverse affärer och titta på grejor. Det började med att vi skulle titta på en markis till vår husvagn och slutade med att frun kom hem med en soffa. Jag tyckte att inte fan kunde man hänga den på husvagnen och ha som markis.(Hur hon kan himla så högt med ögonen kommer jag aldrig att begripa) Alltså följden blev att den befintliga soffan som är ca 5 år gammal ska ut. Den är i skinn och i bra skick (Hinner inte ligga i den för det är alltid något som ska göras enligt frun. Det är något konstigt som händer hos kvinnor när en man lägger sig ner). Det är en trea och en tvåa som är inköpt på EM möbler. Trean är 2,30 bred och tvåan är 1,80. För detta fina exemplar hade jag tänkt mig 5500 kr (nypris 14000). Detta är det sista som ska ut ur huset nu på ett tag lovar frun, men när väl soffan är på plats så ska vi säkert ha ett nytt soffbord med.(det hade för fan varit billigare att åka på en charterresa med hela släkten i två veckor) hörs vi inte innan, så hörs vi säkert nästa gång frugan har tråkigt och ska hitta på något nytt här hemma."

***


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0