Nästa år... då ni!

I år var det dags för comeback, första Elitloppet på plats sedan Victory Tillys omtalade seger år 2000. Kameran preparerad och klockan ställd på halv sex... allt var förberett.

Klockan ringde som den ska, men när klockan är halv sex en söndag krävs inte så mycket innan man börjar väga för och emot. Och jag kan också säga att det krävs rätt tunga fördelar för att bryta ryggläget.

För mig som gillar travhästarna i första hand och inte har förstått poängen med att trängas finns inte många fördelar med att se Elitloppet på plats när alla intressanta lopp livesänds på tv. Det är att knäppa kort på världstravare, och möjligen närheten (tveksamt på Elitloppet) till hästarna. Det är alltså 1,5 fördelar och typ sju nackdelar (ser sämre, krångligt med mat, dyrt, trångt, lång dag när man reser 20 mil, missar förhandsnacket på tv:n (ibland dock en fördel) m.m., m.m.).

Det blev inget Elitlopp i år heller, och får jag inget besök under eftermiddagen kommer jag att vara lika glad ändå.

Som bilåkare till Solvalla känner jag mig heller inte välkommen. Skulle in på hemsidan för att se om man har kvar parkeringen bortanför stallbacken, men möts enbart av inormationen att lämna bilen hemma. Det är kanske inte så jävla lätt när man bor i skogen 18 mil från Solvalla... tycker det är lite nonchalant av Solvalla.

Nästa år kommer jag... kanske!?
Om det blir bättre väder nästa år så kanske det blir ett besök på Elitloppet då...allvarligt talat tror jag att jag kommer nästa år vilket väder det än blir, vill inte missa att fota vår nästa världsstjärna - Yield Boko - som ger Jorma Kontio hans första Elitloppsseger. Vilka kontraster, i år vilar han upp sig efter sjukdom och nästa år vinner han huvudloppet.

Om mina gissningar stämmer kommer det att krävas tunga argument för att stanna hemma nästa år... men det ordnar sig nog.

***
Ha det gött i trängseln... spela förresten franskt idag!

***

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0