Kvalfylld vecka...

En kvalfylld vecka utan incidenter... takbryggan uppsatt åt sotarn, giganterna klara för Europaderbyt och årgångssuveränen Red Hot Dynamite levererade i Kriteriekvalet. Nästa helg (3-4 oktober) blir en magnifik travhelg!

Maharajah blir svårslagen i Europaderbyt, men jag ger inte upp om Yield Boko än... Target Hoss? I Kriteriet och Oaks ser det ut som skrattmatcher för kungen Red Hot Dynamite och stoet Omega Neo som imponerade enormt i i sitt Oakskval.

Ni som följt mitt skrivande vet att jag gillar Bring Me Back och igår var det comeback efter lång frånvaro, gick väl sådär. Han blev tvåa och såg lite seg ut, det må vara honom förlåtet... men tyckte inte riktigt att han såg klockren ut i aktionen, vi får se vad som händer framöver.

***
Hetast i veckan...
Utan tvivel Omega Neo som var tokbra i Oakskval...

***
Mera trav...
Super Light tillbaka i vinnarcirkeln, 11-åringen kanske siktar mot nya stordåd? Även gamlingen Leffe Blanche visade gott spurtkrut på Romme.

Red Hot Dynamite verkar helt överlägsen, ingen av de övriga kvalvinnarna till Kriteriet är i närheten... men får han inte onödigt tuffa lopp hela tiden? I Oakskvalen imponerade Omega Neo nåt kusligt när hon krossade motståndet från dödens, vad ger Fredrik Persson sina 3-årsston? Oaks bör bli en duell mellan Omega Neo, Zilan Boko och Di Leva Käll.

***
Missa inte...
V75 på Färjestad, mest för kampen med Norge... klassen på loppen är väl sådär.

V65 på Halmstad på måndag som håller rätt bra klass.

***
travfilosofen - bäst på plats...
Spelet i onsdags vill jag bara glömma, galopp direkt och det som grämer mig mest är att spelen i övrigt gick lysande... men allt är en fråga om val. Nu tar jag nya tag och har hittat en bra häst i form från bra läge mot lättare motstånd än tidigare.

Dessutom ökar jag insatsen eftersom jag förlorade senast, det är strategin... alltid öka vid förlust, vid vinst återgår jag till hundringen igen.

200 plats på nr 5 Cash Winning Vita i V75-6.

(Ni som tänkt spika på V75 vet väl att mina spel brukar bli tvåa :-))

Summering före veckans spel: 300 kr i insats, 330 kr i vinst, netto +30 kr (+10%)

***

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0