Topptrav och griniga Skorstensfejaremästare...

Semester nästa vecka och den nya datorn kommer att få jobba hårt... hoppas även kunna hålla ordning på spelen, tänker inte missa såna som Nellie Vingboons igen.

Nellie Vingboons är i grym form och hade gett 1,20 med Björn Goop i sulkyn, i måndags vann hon överlägset till oddset 2,05 och jag grät när jag såg oddset… grattis till alla som var med och insåg vilket överodds det var.

Nästa vecka har jag semester och om det inte var för den förbannade sotarn skulle jag njuta hela veckan av trav, god läsning och lite småpyssel på gården. Men nu ska den förbannade takbryggan upp när sotarn anländer nästa vecka… inte är det konstigt att man missar helgjutna spel som Nellie Vingboons när man är tvungen att jobba heltid åt staten på dagtid och halvtid åt sotarn på kvällstid.

Men på lördag tänker jag bulla upp framför datorn och tv:n när det är V75 och Åby Stora Pris… det kan ingen sotare i världen förstöra.

***
Hetast i veckan…
Nellie Vingboons imponerar varje gång och Caddie Dream plockade ner Calamara Donna från dödens i Breeders Crown försök.

***
Mera trav…
Manhattan DK radar upp segrarna.  I onsdags visade Dodge Caliber fina takter från dödens och samma dag var Hepburn Broline toppfin när hon tog ned hårt pullande Bamse Gema. I måndags var Lorenz Caf fin på Halmstad.

***
Missa inte…
Åby Stora till helgen och håll ögonen på kvalen till Europaderbyt på tisdag i Tammerfors… Maharajah och Yield Boko möts igen.

Kriteriekvalen på onsdag, en av årets höjdpunkter när gräddan av våra unghästar tuppfäktas om en plats i 3-åringarnas stora klassiker… Oaks-kvalen är också intressanta.

***
travfilosofen – bäst på plats
Godkänd debut, men jag insåg långt innan tävlingarna att jag gjort ett misstag… platsspel har en extra dimension eftersom odddset påverkas så mycket av vilka övriga hästar som går in på plats, och när två hästar (Bamse Gema och Local Conch) är så mycket spelade blir det dåligt odds om en eller båda av dessa också går in på plats. Så det gäller även att värdera övrigas chanser i loppet, nu räddades det lite av att Hepburn Broline vann… men oddset på 1,57 var ändå en besvikelse.

Nu väntar V75 på Åby och jag har känsla för Igor Font och Premiere Steed i Åby Stora, men där blir nog oddset dåligt… i V75-4 plockar Jeppe Juel ut en ny formtoppad häst – Jeroboam – som jag tycker är rolig, men eftersom min filosofi är att spela plats på bästa vinnardragen blir det 100 plats på Chimall TT i V75-6. Han är just nu inte ens favorit och med lopp i kroppen bör det vara en bra chans

Summering innan aktuellt spel
: Insats 100 kr, vinst 157 kr = +57 kr eller avkastning på 57%.

***


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0