Jackpotbluffen...

Så här såg det ut i fredagens Travronden inför lördagens jackpot...



... hysterin lär inte minska inför onsdagens extra V75 där ytterligare en jackpot läggs till.

Men det kan vara en bluff...
Alla drömmare lär springa till spelkioskerna som skållade råttor... trisskraparna hoppas på mirakel och dom insatta hävdar att jackpot ger bättre utdelning, är det verkligen säkert? Förvisso stämmer det om man i efterhand tittar på hur hästarna var streckade, men det dom glömmer är att allt extra fokus på jackpotomgångarna också gör att vinnarna generellt borde streckas mer än vanligt... alla extra analyser och proffsspelares stora system gör helt enkelt att streckfördelningen påverkas, och konstigt vore det väl om inte spelkollektivet spelar bättre en sån gång.

Är det bara jag som tänkt på att en vinstrad som utan jackpot gett 20 tusen på 7:orna kanske inte ger nåt mer med jackpot... men om man vänder på det hela och flyttar omsättning och streckfördelning från jackpotomgången till det som skulle varit samma omgång utan jackpot hade den omgången istället gett typ 15 tusen. 

Är V75 verkligen så bra?
Det skanderas dessutom alltid ut hur fantastiskt V75 är... bullshit enligt mig. Sant enligt storspelarna och dom lyckliga triss (förlåt Harry Boy) vinnarna. För travsporten är det bra med alla pengar som dimper in, men för en travfantast som vill ha rättvisa tävlingar och spel är det skit. Det är djupt orättvist att inte dela ut vinstpengarna till den/dom som tippat bäst i en V75-omgång, skicklighet ska belönas och det görs inte i
V75 och andra jackpotspel.

Det kanske gynnar omsättningen, men frågan är om det i längden är bra för travsporten?

Jag prioriterar sporten...
Sporten och spelet går för det mesta hand i hand och ska så också göra, bra travsport ska självfallet generera mer intresse och spel... undantaget är jackpotomgångarna.

På onsdag är det en riktigt lågklassig V75-omgång som jag tänker stå över, sparar mig till lördagens V75-finaler då det vankas bra sport... jag prioriterar sporten, sen får det vara hur mycket jackpot det vill.

***
Sen kan man fråga sig hur småspelarna tänker? Det duger tydligen inte att vinna 10 miljoner utan jackpot, nej det krävs en möjlighet att vinna 30-40 miljoner för att det ska vara värt att spela... tror dom att chansen att bli ensam på sju rätt ökar eller är 10 miljoner för lite pengar?

Chansen minskar när fler spelar kan jag meddela... och 10 miljoner ger tillräckligt med problem för dom flesta.

***

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0