Hösten är onekligen tudelad...

Hösten kan vara alldeles fantastisk med alla färger och ren och klar luft...



... men när det kommer långa perioder, som den vi är inne i nu, med regn och gråtrist väder kan man bli gråtfärdig.



Fast, bortsett från vedhögen som ligger som en tung hinna av potentiell ångest, gillar jag hösten skarpt.

När man får på sig ett par tjocka strumpor, tänder eld i kaminen och kurar ihop sig med lite god läsning... ja, då kan sommarälskarna ha sitt badväder med myror, sand och svett för sig själva.

***
November är kanske den mest hatade månaden av alla... men det är i november man kan ladda batterierna med lite god läsning och mys i soffan. En månad för avkoppling och eftertanke... ta tillvara på det gott folk!

Det är i mörkret vi är oss själva närmast... djupare än så blir inte den här skitbloggen.

***
Bäst på tv just nu är "Robins" och "Hype"... båda programmen förstås på SVT. Bästa läsningen finns som vanligt i "Filter" och snart ska jag läsa "Tusen svenska klassiker" som inte kan vara annat än en succé.

***
För er som vill ha mer av myskvällen kan jag rekommendera kungen av whisky - Laphroaig - som är en unik kombination av godis och fotogen... den 10-åriga som finns på bolaget för vrakpriset 399:- är suverän och klassad (av experter vill jag tillägga) som den mest prisvärda whiskyn på samma bolag.

Men om ni vill nå ännu högre whiskyhöjder finns det en 10-årig Cask Strength (55,7%) som är helt sanslös... samma blandning av godis och fotogen, och dessutom med en explosiv känsla av... ja inte vet jag, men om ni varit riktigt skitnödiga och äntligen satt er i lugn och ro på toan vet ni vad jag pratar om.

Den kan dock vara svår att hitta på bolaget... åk till Åland, Tyskland eller Skottland om ni måste.

Himmelskt och förlösande... just så känns det när den här Laphroaigen träffar gommen... men precis som vid toabesöket är det bra att ha vatten tillhands, det är trots allt 55,7%.

*** 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0