Travblogg 9/2-2010


Vintersporten tar nu över...

Nu är det riktig lågsäsong för svenskt trav, inte ens en Gulddivision på V75 i lördags och jag är helt iskall på spelet. Som jag sagt tidigare, borde ta en timeout varje vinter... gjorde jag inte det förra året?

Nu tänker jag ägna mig åt vintersport några veckor framåt, Vinter-OS är en av årets stora höjdpunkter och så blir det förstås skidåkning på sportlovet.

***
Hetast...
Jenny J Karlssons två V75-vinnare In Vivo Face och Hoity Toity Face... båda var osannolikt bra.

***
Mera trav...
Västerbo Paradise (v6 e. Dream Vacation-Bella Victoria) glänste i tisdags på Jägersro. V75:an på Mantorp var rena sömnpillret i fem avdelningar, men sen följde stor show av Jenny J Karlsson... hennes uppsittningar In Vivo Face (s5 e. Coktail Jet-Camargue) och Hoity Toity Face (s6 e. Egon Lavec-Stolta Ester) vann dubbelloppen efter enormt imponerande insatser.

***
Missa inte...
Vinter-OS som startar 12 februari.

Årets första V75-finaler på lördag... lite trav ska man väl hinna med trots OS!?

Prix de France på söndag, sänds säkert på travsportspegeln i tv4!?

***

Kommentarer
Postat av: Nisse

Västerbo Paradise kanske duger i Guld i sinom tid... på vintern! Men nån världsartist blir det inte.

2010-02-09 @ 23:08:47
Postat av: Anonym

2010-02-09 @ 23:08:59
Postat av: travfilosofen

Håller med...

2010-02-09 @ 23:09:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0