Travblogg, 23/1-2010

Åsa Elmroth utan konkurrens årets travreporter, och om jag själv år årets tippare överlämnar jag till andra att bedöma... kolla i alla fall in tipsen till dagens V75, det bjuds på en del skrällar.

Hästgalan igår överlämnar jag till andra att skriva om, för dom utanför travfamiljen luktar nog vissa saker illa... tänkte själv utse årets travreporter som utan konkurrens blir Åsa Elmroth. Kunnig, avslappnad, humoristisk och inte rädd att ställa obekväma frågor. Ett riktigt tv-fynd som jag hoppas blir kvar inom travsporten.

***
Hetast i veckan...
Inget som värmt direkt, men jag gillar Kyril Hanovers klassiga utstrålning.

***
Mera trav...
Auktionsdyringen Kyril Hanover (h5 e. Andover Hall-Ken Col Maggie) travar lite knepigt i lägre tempon, men det är onekligen en klassig travare... i onsdags på Solvalla tog han fjärde raka och avgjorde på snyggt sätt. I långloppet vann formhästen Kick Party (v7 e. Fast Photo-Joy Powder) efter vass avslutning.
***
Missa inte...
Dokumentären om Järvsöfaks kl. 16.30 på söndag i tv4.

***
Tips - Lördag 23 januari 2010...
V75 på Åby och jag tänkte bjuda på några rysare. I V75-1 är Manhattan DK och Ridgehead Cahore mest betrodda, men glöm inte 9 Zlatan Bob (8%) som kan få resan här. I V75-3 tror alla på fine Spring Erom, men 9 King Of Lace (3%) och 13 Rocket Power (9%) är livsfarliga på speed. I V75-4 är I'm Alone Face stor favorit, varför undrar jag? Nr 4, 7, 9 och 10 är helt bortglömda.

DD-loppen tyckte jag i början på veckan var enkla, men vid närmare analys ser det värre ut... tror i DD-1 på 6 Milou Zet (13%), gardera främst med 3 Kjell Rivner (31%), 5 Sally Sea (52%) och 7 Pröjsarn (31%). I DD-2 tror jag mest på favoriten 5 Omega Boko (66%), men 6 Lorenz Caf (26%) är ett hett motbud... 2, 3 och 4 är inte heller helt borta.

DD-1: 6, 7
DD-2: 2, 3, 4, 5, 6

I sista sekund ändrade jag mig i DD-1, det verkar bli körning från start och det gynnar 7 Pröjsarn som kan ta dom till slut. I DD-2 garderar jag och hoppas på skräll.

***


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0