Mexico överraskar på alla plan

Bröllop och tråkiga fotbollsmatcher... gäsp, nu fokuserar jag på mitt öl-VM istället. Systembolagets öl från länderna som är med i fotbolls-VM är väl värda att testa, och jag vore inte jag om jag inte ville guida er i öl-djungeln.

Hittills ser listan ut så här, Mexico klart hetast på den här iskalla listan:

Flagga Corona Extra - Mexico har visat härligt spel, och ölen är ljuvlig en varm sommardag.
Flagga Liberty Ale - USA:s spel haltar lite, men ölen med det vackra namnet imponerar.
Flagga Bitburger - Tyskarna har inlett ojämnt, ölen är dock stabil och smakrik.
Flagga Carlsberg Hof - Danskarna har lite att bevisa, Hoffen däremot inget att bevisa.
Flagga Newcastle - England har svikit rejält, deras Ale betydligt piggare.
Flagga Kronenbourg - Frankrike urusla, ölen med det tyskklingande namnet däremot bra.
Flagga San Miguel - Praktmiss i premiären för Spanien, ölen full av nostalgiska charterminnen.

Det fattas tre öl till en tio i topp-lista, ingen högoddsare om bl.a. Holland dyker upp innan midsommar då listan ska vara klar.

***

Spelschemat till Peace And Love har förresten kommit, det är det enda inbokade under semestern så långt... men när sambon tagit det lugnt några dagar blir det nog till att måla om väggarna som hon börjat klättra på. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0