Snart smäller det...

Jag är i min själ ambivalent, för någon vecka sen dissa jag sport totalt… men nu är det fotbolls-VM och andra tider. Sommar och fotbolls-VM är vart fjärde år, sommaren är visserligen varje år, på papperet i alla fall, i praktiken sammanfaller sommaren och fotbolls-VM vart fjärde år. Så nu tänkte jag tillåta mig att gå ner i den sportsliga dekadensen, kulturen får vänta tills VM är slut.

Danmark är mitt lag, skönt att Sverige inte är med så man slipper välja… det är nåt visst med danskarnas otvungna förhållande till öl och fotboll, glömmer aldrig sommaren 1986 när danskarna charmade en hel fotbollsvärld. Den där bakåtpassningen som förstörde allt har jag glömt, minns hellre Jespers slowmotion-straff.

Såg på sporten idag när Maradona raglade runt på Argentinas träning med en pipa (visselpipa) i munnen. Han är visserligen den störste fotbollsspelaren i modern tid, men nog är det stor humor att han är förbundskapten.

Stor humor är det också när man nämner Messi i samma andetag som Maradona, tyvärr skämtar man inte... vad hände förresten med Alexander Östlund?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0