Det var bättre förr

"Du undrar varför du bara träffar karlar/kvinnor som är idioter? Kanske beror på att du själv är en idiot?"

Tänk om vi valde bil på samma sätt som vi väljer partner... "jag vill ha en gul, jaså motorn är dålig, det ordnar sig nog, är det rost, men innerst inne är den nog bra. Huvudsaken den är gul och tycker om mig." Det skulle stå människor efter hela E18 och undra va fan som hände!?

Relationer påverkar oftast hela ens liv och flera andra liv också, och det krävs inte ens utbildning, märkligt. Däremot måste man ha utbildning för att spela golf??? Undrar va KD tycker om det? Dom ville ju ha valfrihet tyckte jag partiledaren sa förra året, fast det gällde inte relationer... där vill man ju absolut inte att människorna själva ska få bestämma, tror det gällde tv-program. En viktig fråga för KD.

Tv var förresten bättre förr, då slapp man välja, stod man bara ut med testbilden till programmen började var det ett himmelrike. Alla samlades kring samma program och ingen jävla reklam. Jag hade definitivt varit mindre allmänbildad om jag inte tvingats se alla nyhetsprogram.

Var förresten inte det mesta bättre förr? Då valde föräldrarna partner utifrån stamtavla och rikedom, lite som när man parar hästar inom travet... kanske inte alls så dumt. Tror färgen var av marginell betydelse då, inte alls lika ytligt som nu.

Kommentarer
Postat av: Josefin

Grym design du har på din blogg. Har du gjort den själv? Skitsnyggt i alla fall!

2011-07-13 @ 01:46:09
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0