Fotboll, OS och tennis

För Sverige blev fotbolls-EM en liten besvikelse, men för mig och familjen var EM en höjdare då vi sista veckan var på Mallorca och fick fira Spaniens framgångar med spanjorerna. Det var riktigt kul och givetvis köpte vi spanska landslagströjor och sprang runt och skrek Viva Espana hela natten... ja, kanske inte hela natten men i alla fall en liten stund på kvällen.

Apropå EM och fotbollskommentatorer... vet ni att Terry Butcher, gamla engelske landslagsbacken som sprang runt blodig i en match mot Sverige, anser att Glenn Strömberg är den bästa svenska fotbollsspelaren han har sett. Åtminstone ansåg han det för några år sedan, men han har säkert inte ändrat sig. Det är stort, själv har jag alltid haft ett gott öga till Strömberg eftersom han snusar och var långhårig när det var helt ute.

Men nu är det OS i Kina som gäller och alla svenska friidrottare är skadade... orkar inte riktigt bry mig eftersom jag inte gillar att OS går i Kina och för att OS brukar förknippas med en massa mygel och konstiga domslut (konståkning och boxning bl.a.). Men när det är dags sitter jag väl framför tv:n och jublar över en svensk fjärdeplats i rodd... nu var jag elak, det blir säkert någon medalj till våra högst kompetenta idrottare. Jag tänker hålla på Stefan Nystrand, gillar hans busiga uppsyn... glimten i ögat är ett kraftigt understatement.

Var det tidernas tennismatch? Jag menar alltså den magiska Wimbledon-finalen mellan tennisens giganter Nadal och Federer... jag såg delar av matchen och den innehöll bollar som var fullständigt omöjliga. Men visst längtar man lite efter Nastase och McEnroe... vem är snäll om ingen är elak?

Visste ni att Nadal kommer från Mallorca?

Såg min första allsvenska fotbollsmatch för säsongen när ÖSK på hemmaplan slog Sundsvall med 2-1 i måndags, en välbehövlig seger för ÖSK som trillade boll på ett positivt sätt. Frapperande är dock hur enögda hemmasupportrar är!!! Det är ju kul att dom håller på sitt lag, men jag trodde det fanns gränser för hur enögd man kunde vara... det finns det tydligen inte.

Kalmar ångar på i Allsvenskan och får dom ha laget intakt kan jag inte se hur dom ska missa guldet... dessutom har dom i Henrik Rydström en briljant skribent.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0