Välkommen till min blogg!

Sitter på ett urmysigt café på den italienska rivieran med en supergod latte på bordet och tittar ut över havet... skulle inte tro det va, sitter i själva verket i skogen mellan Örebro och Arboga och kollar trav på ATG live. Jodå, vi har bredband i skogen men det är också allt. Fast i ärlighetens namn trivs jag med att leva ett liv i skymundan långt ifrån alla flygplan och pittoreska idyller.

Det är premiär för min blogg och om någon mot förmodan hamnar fel och råkar läsa kan jag säga direkt att det inte kommer att bli mer upplyftande än så här. Jobbar man på en tråkig myndighet och lever ett tråkigt liv blir det helt enkelt inte roligare.

Trav är den stora passionen och för dem som inte förstår varför orkar jag inte förklara, kan bara säga att norske stjärnhästen Gentle Star (som tävlade i mitten på 90-talet) är favorithästen och italienske Varenne (som hade sin storhetsperiod i början på 2000-talet) är tidernas bästa enligt min mening.

På äldre dar har jag utvecklat andra intressen, och även om travet fortfarande är hett så kommer den här bloggen även att beröra ämnen som musik, film, sport och litteratur. Men jag kommer också att ta upp samhälleliga och vardagliga saker som jag funderar över... och är det nånting jag gör så är det att fundera över saker.

En sak jag funderar över är varför kvinnor anses behöva raka benen för att vara fullvärdiga medlemmar i samhället? Alla som levt med en kvinna vet väl att hår på benen inte är några som helst problem i jämförelse med håret på knoppen... det ligger och dräller överallt, proppar igen avlopp och fastnar i skägget när man ska ligga och gosa, men inte fan kräver någon att kvinnor ska vara kortklippta... varför inte det då?

Glömde en sak, kolla in det här innan Facebook tar över era liv fullständigt...

***

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Ser jättebra ut, älskling!

2008-07-13 @ 19:57:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0