Ord och inga jävla visor...


Har fått kritik för att min blogg är tråkig... men det tar jag som en komplimang för det här är ingen jävla cirkus med en massa glitter och glamour. Nej, jag skriver om den skitiga verkligheten och den är oftast svartvit och tråkig.

Dom få ljusglimtar som dyker upp i tillvaron ser jag ingen anledning att färgsätta... det är ändå bara undantag som bekräftar regeln.

Ser det lite som min uppgift att sprida ordet, det är så många andra som fyller sina bloggar med glättiga bilder på sig själva och allt dom shoppat (otast skor)... det tragiska är att få läser min blogg trots att den är fylld med intressanta tankar och tips. Däremot får dom ytliga bloggarna massor av läsare, men jag har hellre tre hängivna läsare än 2 000 plastmänniskor som bara kan uttrycka "vad fint!" om det senaste klädinköpet.

Sen är det en helt annan femma att jag inte ens har tre hängivna läsare, men ändå.

Nu överdriver jag en hel del... eller inte... fast jo det gör jag nog, lite...

Min hemsida är ju en skit i rymden jämfört med vissa andra, t.ex. Jan Gradvall som fyller sin hemsida med oerhört intressanta ord och just nu finns en artikel om Noice... läs den!!!

Nu har dom gjort det igen, Svenska Akademin har gett Nobelpriset i litteratur till en totalt okänd författare. Inte ens litteraturvetare på universiteten känner till karln... tror han hette nåt med Jean-Marie Le Clezou? Ingen, förutom Jan Guillou och den svenska förläggaren, har läst ett ord av denna fransman. Det är ett enormt imponerande arbete dom lägger ned på att hitta pristagare som ingen känner till... men enligt Babel på svt är karln väldigt bildskön, tydligen har även litteraturen smittats av det glättiga och utser numer snyggaste författaren.

Det går rykten om att kungen har en stand-in... är det sant?

Johan Glans i Videokväll hosLuuk gav svaret på vad som är viktigast för att en relation ska fungera... "Att få logistiken att fungera"... vilket underbart svar. Jag har funderat på det ett dygn och kommit fram till att mannen är ett geni. Han har formulerat sanningen, inga jävla floskler om dammsugning, vitt vin och räkor, lyssnande och känslor... utan helt enkelt sanningen om den svåra logistiken.

Det kan inte vara sant, vem skulle vilja vara stand-in för kungen?

***

Kommentarer
Postat av: Anonym

logistiken, den var bra

2008-10-11 @ 18:41:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0