Nu lägger jag skidorna på hyllan...

Säsongens sista vinteraktivitet, galna präster och Lagerbäck...

Skidresa till Sälen och visst är det härligt med frisk luft och skidor på tvären och längden...



... men nu lägger vi skidorna på hyllan, plockar av vinterdäcken och väntar på att uteserveringarna slår upp portarna.

***
Kommer ni ihåg Alexander Östlund som över en natt förvandlades från ordinarie till bortglömd i Lagerbäcks landslag!? Klart ni gör, och nu har vi ett nytt mysterium i Sebastian Larsson... ja det är ju inte direkt nytt, började redan under EM-slutspelet 2008. Vad har Lagerbäck emot grabben? Tar han för mycket plats eller vad rör det sig om? Jag får i alla fall inte ihop det, grabben gör ett helgjutet intryck på mig varje gång han spelar i landslaget och han har en magisk högerfot. Trots det ställs han ständigt åt sidan när alla tror att han får spela från start, Lagerbäck (som normalt vägrar alla födda på 80-talet och senare) plockar t.o.m. in mer eller mindre oprövade kort för att slippa spela Sebastian från start när det gäller... varför?

***
Enligt Metro har en präst i Göteborgs stift fuktat mängder av post-it lappar med sitt könsorgan och placerat ut på ett kontor... det är många frågor man vill ha svar på när man läst det. Till att börja med varför? Vad bestod fukten av? Hur uppdagades det hela? Och kanske framförallt, hur gick karln tillväga?

Ni noterade väl att det var mängder av post-it lappar... huvva!

***
Häromdagen tog jag kort till körkortet, det måste vara det mest förnedrande man kan göra... man sitter på helspänn och försöker se normal ut och vet att man ska leva med körkortet i tio år, kan det bli annat än eländigt!? Det blev det inte kan jag säga.

***
Sveriges hockeyynglingar regerar, Tedenby glänser i HV/71 och ni har väl inte missat Linus Omarks magiska straff i landslaget!? Kolla in magin...

***
Popcirkus har tydligen fått mycket skit, och jag har heller inte varit imponerad... men sista programmet med Lykke Li, The Sounds och Peter, Bjorn och John var riktigt bra. Det behövs verkligen ett tv-program med livemusik, och jag hoppas det fortsätter med fokus på svensk musik. Finns ingen anledning att ta dit utländska band när vi har så mycket bra svenska... men låt gärna Per Sinding få ta ut svängarna och tipsa om utländsk musik, Per är förresten underbar när han berättar anekdoter och håret står åt alla håll. Klassisk tv när han kopplade ihop läktarkultur och musik.

***

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0