Inför Elitloppshelgen - Lördag 30 maj

Hög klass på loppen hela dagen... och som vanligt kommer det att köras friskt från många håll. Jag har inget superdrag under dagen, men några vinstgivande tips hoppas jag ändå kunna bidra med.

Säkraste vinnaren är Sahara C Four i V75-4 (om han körs barfota som senast) och roligaste draget är Clear Sign i V75-6 (borglömd nu efter tveksam insats senast). Spännande blir det också att se duellen mellan Device och Victory Love i V75-1 och även mellan Manhattan Sassy och Chimall TT i V75-2. I Stoeliten är jag spänd på Tinita Love och Lie Detector.

***
Lopp 1:
Tidigt på fm körs första loppet och är Wind Velocity fräsch (galoppen senast oroar) förlorar hon inte, ruskig kapacitet i den här damen.

Lopp 2:
Riktigt fint 3-åringslopp med två utländska gäster som imponerat - Marco di Jesolo och Lisas Big Boy. Vad jag förstått ska Lisas Big Boy vara en kanon.

Lopp 3 och 4:
Försöken till Sweden Cup är svårtippade... jag står över.

Lopp 5 (V75-1):
Ska bli spännande att se om Victory Love är så bra som senaste insatsen visade, jag tror inte riktigt det men visst kan han vinna. Det saknas verkligen inte motstånd och jag tror mest på Device som såg ljuvlig ut senast, spets och slut?

Lopp 6 (V75-2):
Chimall TT har imponerat och blir svårslagen, men det pratas en hel del om Manhattan Sassy... kan bli en grym duell, jag vacklar men lutar nog ändå åt Chimall TT.

Lopp 7 (V75-3):
Stoeliten är ett lopp som brukar tända publiken med frisk körning från alla håll. I år saknas kanske den rätta kryddan, men jag lutar mer och mer åt Tinita Love som senast var med i Oslo Grand Prix och aldrig riktigt fick chansen. Lie Detector är i grunden ruggigt bra, men läget kunde vara bättre.

Lopp 8 (V75-4):
Sahara C Four
var lysande senast med barfotabalans och vinner om han är lika bra nu, men körs han barfota den här gången? Rea Montana är på gång igen och kan vara en rolig rysare.

Lopp 9:
Finalen i Sweden Cup...

Lopp 10 (V75-5):
Mycket svårt lopp med flera formtoppade hästar... i nuläget är Wood Laday och Ridgehead Cahore lite underskattade på V75-strecken. Men det är svårtippat.

Lopp 11 (V75-6):
Bob Hope imponerade senast och tar troligen ledningen och vinner. Men Cash Winning Vita har imponerat och Clear Sign kanske går barfota den här gången. Jag gillar Bob Hope men är inte alldeles övertygad om vinst, känner mer och mer för Clear Sign som glöms bort lite nu.

Lopp 12 (V75-7):
Harper Hanovers är alltid upphaussat, personligen tycker jag långloppen kan vara lite tradiga. I år är klassen på loppet inte den bästa och många svårbedömda hästar som aldrig mötts gör det svårtippat. Hur bra är Real de Rabut? Glöm inte Laughing Stock  som bara är streckad på 9%.

Lopp 13:
Sista loppet är lite som sista dansen, inget har lyckats på hela kvällen och nu är det sista chansen att få nåt med sig hem. Kan inte påstå att jag har någon given vinnare, men Lacoste BI har jag sett förut och imponerats lite smått av... kanske kan hon vinna till sju gånger pengarna?

***
Lycka till !

***  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0