V75 – Lördag 24 oktober 2009…

Nu är jag trött på spelandet, eller snarare bristen på spelande… ändringar i planeringen gjorde att jag inte var hemma i onsdags, så spelbloggen (som delvis var skriven) kom aldrig ut. Jag hade spelet klart – Glory Southwind – och förlorade därmed ett odds på 1,78. Nu sänker jag ribban och koncentrerar mig på V64 på onsdagarna och V75 på lördagarna, då kan jag dessutom lägga ut tipsen tidigare om jag vill. 

Travfilosofen – bäst på plats…
Sambon tyckte jag borde ha räknat ut att Copper Beech skulle köras defensivt i tisdags, men det hade jag faktiskt tänkt på… trodde inte han skulle laddas från start, såg framför mig en lugn start, 3:e ytter och speed till slut. Nu blev det körning från start, släpp och fastlåst med alla krafter kvar. Att han i övrigt såg fin ut dämpar inte ångesten ett dyft.

Summering innan aktuellt spel: -165 kr (-10%), insats=1 700, vinst 1 535

Till lördagens V75 blir det 300 plats på 2 Rutger Raket i V75-3, ökar insatsen igen eftersom jag missade senast också. Rutger såg helt bländande ut på Bollnäs och motståndet i den här gulddivisionen håller inte direkt hög klass, läget är också bra så jag ser inga moln på himlen… förutom oflyt för dagen. Bli inte förvånade om det blir galopp direkt och sen en kuslig upphämtning till fjärdeplatsen.

Mera funderingar…
En mycket öppen V75-omgång på förhand, Magic Space (V75-1) och Victory Love (V75-7) är dom enda streckade över 60% (62 resp. 63). Bra chans på båda, men motbud saknas inte... speciellt Master Danchip i V75-1 är ett hett motbud till favoriten. 

V75-2 och V75-5 är särskilt öppna... mitt spikförslag i omgången är Rutger Raket i V75-3. Letar ni skrällar kan ni kolla på långskotten nedan.

Långskotten…
Just nu verkar allt jag lirar vara långskott, men om man letar lite odds kan 2 Diamant Pilen i V75-5 vara intressant, bra i senaste starterna och borglömd igen. Glöm heller inte 4 Yosemite Boko (bra kapacitet) och 10 Lass Twist (barfota och med Björn Goop) i V75-6 samt 10 Speedy Gold i V75-7 som har grym form, tror dessutom Speedy Gold gynnas om det blir tung bana.

***


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0