Ingen baksmälla efter Derbyt...

Jag trodde det skulle bli avslaget efter det fantastiska Derbyt, men det är snarare tvärtom... i onsdags på Solvalla haglade topprestationerna och i lördags var Beanie MM enormt bra.

Iceland, Nu Pagadi och Red Hot Dynamite bjöd på lysande underhållning i onsdags på Solvalla... Iceland är på rask väg rätt in i Europaeliten, Nu Pagadi är en av Europas bästa (och vackraste) 4-åringar och Red Hot Dynamite en av Europas bättre 3-åringar. Tänk om Stockholmarna fattade att landets bästa sport är på Solvalla, i jämförelse är det korpfotboll som spelas på Råsunda.

1.10.7a-2140m... en fullständigt makalös notering, och att det var Beanie MM som stod för den i lördags är överraskande. Men han var grym redan tidigare i somras och precis som Iceland får vi numera betrakta Beanie som en av topparna i landet.

Sen ska vi som vanligt ta alla tider med en nypa salt, men ändå...

***
Apropå en nypa salt... Stefan Melander tog i sin krönika i Expressen ned Maharajahs prestation till rimliga nivåer. Skönt Tarzan, jag håller med om att det var en fantastisk prestation men absolut inte den bästa som setts.

Har vi glömt The Onion i Sprintermästaren, Mack Lobell i Elitloppet, Copiad i Elitloppet och mängder av andra prestationer på svenska banor som jag håller betydligt högre.

***
Hetast...
Oj vad svårt, men Red Hot Dynamite och Beanie MM går inte att frångå... Skully Gully och Nu Pagadi var också riktigt bra.

***
Mera trav...
Förutom onsdagens Solvallatrav var Rix-hästen Sanity i farten i onsdags och imponerade stort på Östersund.

En annan häst som är på väg rakt in i världseliten är Skully Gully, i lördags flög hon fram till seger och den tidigare finska supertalangen ska räknas i alla sammanhang framöver.

***
Missa inte...
Åby Stora Pris till helgen, riktigt bra klass... Torvald Palema mot Premiere Steed bara det värt ett besök.

***
travfilosofen - bäst på plats...
Jag har stulit Solvallas slogan (bäst på plats) och räknar med lika låg besökssiffra, men travfilosofens bäst på plats handlar om att jag inte är någon vinnare... är man en looser får man ta konsekvenserna och spela plats på vinnardragen. Hela strategin är förresten stulen från George i Seinfeld... han insåg att alla hans instinkter hittills hade lett honom åt skogen så han bestämde sig helt enkelt för att "do the opposite", och det fungerade.

Jag kommer alltså att spela plats på mina bästa vinnardrag, och störst fokus lägger jag på V64 och V75... men inga regler utan undantag.

På onsdag i V64-5 blir det 100 plats på nr 1 Little Rainbow... bra i grunden, formen uppåt, läget bra och nu är det dags. Jag vet att Bamse Gema är med i samma lopp, men jag känner för Little Rainbow.

***

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0