OS-bloggen, 14/2-2010

Inledningsdagen av OS stördes för min del av Melodifestivalen, men det är jag bara glad för... positiv överraskning detta musikspektakel. Och med tanke på hur märkligt skidskyttet utvecklade sig för våra världsdamer är jag ännu mer nöjd med valet.

Bra skytte, men mil efter i åkningen... Helena och Anna-Carin såg förvånade ut i målfållan. Vi glömmer det och kollar i just detta nu in citatmaskinen Ferry och hans manliga kolleger.

***
Så här i inledningen av OS kan jag tipsa om Gradvalls senaste krönika om OS, Vancouver och Douglas Coupland:

OS i Vancouver hålls en kilometer från Douglas Couplands ytterdörr. Krönika i DI Weekend 12/2 2010. Läs mer...

***
I morgon är det första höjdardagen, längdskidorna börjar... det är längdskidor och hockey som ligger mig varmast om hjärtat.

***
Nån mer än jag som var orolig när Foppa skulle bära fanan? Jag menar, han är inte 35 längre... och med trasigt finger, dåliga revben och den där foten kanske det var ett onödigt risktagande? 

***


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0