Rapport från Facebook...

Det händer inte speciellt mycket i min Facebook-värld, inser att man måste vara mer aktiv om man vill få ut något av det. Men det är en balansgång, ett aktivare facebookande kan dra ned mig i smutsen. Det gäller att vara försiktig, hålla isär Facebook och verkligheten... tror det är lätt att förledas tro att det faktiskt är på riktigt.

Noterade förresten att jag har 43 vänner, kan det verkligen stämma? Vissa jag känner har några hundra, vad har jag gjort för ont som bara har 43? Å andra sidan är jag imponerad att jag har så många, det hade jag inte innan jag gick med i Facebook... så lite effekt har det haft. Det roliga är att dom flesta jag betraktar som vänner inte är med, alltså har jag runt 45 vänner. Inte så illa.

Dessutom är det bra för oss som tycker fönstertittande är lite väl magstarkt, man får lite insyn i folks liv utan att begå lagbrott... det är väl egentligen det man vill, glutta lite i fönstret. Men det ska vara lagom, får inte bli för personligt, det orkar man inte riktigt. 

Har en känsla av att jag inte riktigt är accepterad på Facebook, har ingen bild på mig själv i profilen... fast det har jag i och för sig, men inte ansiktet, foten. Det heter ju trots allt Facebook, lite som att använda händerna i fotboll... eller snarare inte använda fötterna. Tror jag ses som en liten fuskare, en som deltar lite i smyg, en som tar men inte ger.

***

Kommentarer
Postat av: Tomas

Som tur är finns det en bild dig i bloggen ifall man skulle sakna den.



P.S. Henrik H. säger att man ska ha minst 100 vänner på facebook för att vara socialt accepterad. Vi två har inte nått dit riktigt ännu.

2010-05-07 @ 23:29:55
Postat av: Pelle

Vi kan ha målet att inte uppnå 100 vänner, det är mycket roligare.

2010-05-08 @ 00:11:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0