Howlin Pelle!!!


The Hives har gjort det igen... nu har väl hört den fantastiska jullåten med 80-talsikonen Cyndi Lauper!? När ni ändå är inne på Youtube kan ni snöa in på den här myslåten med Cyndi Lauper.

Dessutom har citatmaskinen Howlin Pelle figurerat flitigt i både radio och tv den här veckan. I tisdags var dom med i "Dom kallar oss artister", missade ni det är det bara att boka av alla aktiviteter, samla hela familjen och se reprisen på SVT eller SVT Play! I tisdags förmiddag var Howlin Pelle med i P3... citatmaskinen startade direkt: "Vi kommer att hålla på en sådär 40-50 år till, tror jag" och "The Pogues jullåt är bättre än våran, inte mycket men lite bättre". Pogues jullåt är den kultförklarade "Fairytale of New York".


Han sprider självförhärligande utlåtanden hela tiden, och allt med en underbar humor... karln är oslagbar i svenskt nöjesliv, ja inte bara där förresten. Konserten i Söderbärke (nästan hemmaplan) 2006 är definitivt bland det största jag upplevt. Bara "När vi är klara här ikväll kommer Jante-lagen att ligga i smulor framför scenen" var värt hela entré-pengen.


Björn Ranelid, som borde lära sig av Howlin Pelles humor, sätter likhetstecken mellan betydelse och hur många beundrare man har efter sin livstid... han använder det när han ska förminska dem han inte respekterar. Jag tror han kraftigt underskattar hur mänskligheten formas av det vi upplever nu. Personligen tror jag The Hives kommer att finnas i generna hos alla framtida generationer... åtminstone är det vad jag hoppas.


Att Shakespeare och andra lever kvar än kan förresten vara samma fenomen som med mörk choklad... det som inte är gott räcker längre!?


Sen är det inte upp till mig att bedöma vad som påverkar mänskligheten mest, oslagbara citat (och musik) idag eller böcker som ingen orkar läsa förrän om 100 år?


Jag vet i alla fall vad jag väljer...

***


Kommentarer
Postat av: Kika

Amen!

2008-12-14 @ 17:12:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0