Veckans plock - 5/10


Den här veckan har jag varit på kurs i vad som definierar en effektivt fungerande grupp... det var mest floskler som att gruppens medlemmar ska vara engagerade och att man ska lyssna på varandra. Ja, tänk att det hade jag en svag aning om redan innan... vore bättre man fick reda på hur man kommer dit.

Floskler, enade uttalanden och sen händer ingenting... gruppen går vidare och problemen kvarstår. Sanningen är den att vissa inte vill samarbeta och då är det liksom kört. Synd bara att rötäggen (och dom som är tysta) skrämmer iväg dom vettiga...

***

"Att jobba som handläggare på xxx är som att se färg torka på en vägg". Citat från en f.d. handläggare på xxx.


***

Några som inte är med på min topplista (än), men som ni absolut ska lyssna på är Damien Rice (irländare med mycket smärta i repertoaren) som 2003 släppte det fantastiska albumet O... och engelsmannen Ed Harcourt som sprider melodiösa mästerverk omkring sig. Lyssna även på Ed Harcourt.s Loneliness som är en riktig poppärla, This one`s for you är lite mer vemodig... Bäst av alla är ändå "The birds will sing for us", tyvärr hittade jag inte den på YouTube... men eftersom jag är en mästare har jag letat på den på annat håll, här kommer den...


***

NHL-hockey i Sverige... antar att man ska vara exalterad, men av bilderna på sporten att döma såg det väldigt vänskapligt ut. Uppvisningsmatcher om ni frågar mig.


***

Såg ni Zlatans senaste konstmål? Jisses så härlig den klacken var!!!


***

Helsinborgs markering på Elfsborgs reducering igår var makalös... jag har aldrig stått så omarkerad, inte ens i korpen.


***

Om ni är trötta på alla konspirationsteorier, UFOn och annat som är rena påhitt eller spekulationer kan jag rekommendera http://www.vof.se/.


***

Kommentarer
Postat av: Kika

Själv har jag återvänt till det glättiga 80-talet en sväng och sjunger högt (ja, för mig själv..gud bevare) till http://www.youtube.com/watch?v=DI2K8d-52rE, och inte att förglömma I4" rel="nofollow">http://www.youtube.com/watch?v=ftlYLcEWI4.. Änt e underbart så säg :)??!!

2008-10-05 @ 23:40:08
Postat av: Kika

Hmm, vet inte om jag fick till den andra länken, ska gå till Phil Collins - Another day in paradise, I4" rel="nofollow">http://www.youtube.com/watch?v=ftlYLcEWI4



By the way, hela Zlatan är rätt härlig!!!

2008-10-05 @ 23:45:47
Postat av: travfilosofen

Hej Kika... nej länken till Phil Collins funka inte, och lika bra det :-)



Gilla du Ed Harcourt?



***

2008-10-06 @ 09:01:48
Postat av: Kika

Faller hårt..just i detta nu..för Ed Harcourt. Har en klar favorit dock - Loneliness!!! Tack för den vännen :)

2008-10-08 @ 22:24:53
Postat av: travfilosofen

Tacka inte mig för Ed Harcourt, det är Kent som introducerat honom... enligt Kent behöver han stöd eftersom den stora massan inte förstått hans mästerverk.

2008-10-09 @ 08:29:40
Postat av: Kika

Och därmed är vi åtminstone två 70-talister som nickar medkännande till



"..If I believe in love

Then I believe in hate too

I'll taste the darker stuff

To find some lasting truth

But can you count on me?

I might let you down

In a world that is so sensational

No you can count on me

I'm living for the now.."



Medan jag fortsätter ta Replay på Loneliness..

2008-10-09 @ 22:09:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0