Succén fortsätter...

Onsdag 30/9-2009
Nellie Vingboons var en besvikelse,, men vad gör det så länge hon tar en plats bland de tre... 1,37 är jag nöjd med och friska 137 riksdaler in i kassan.

Summering innan aktuellt spel: +125 kr (+21%), insats=600, vinst=725.

Har inget kommande drag just nu, men jag lovar återkomma så snart jag hittat ett... kan bli i morgon, kan bli på fredag och allra senast på lördag.

***
Premiär för spelbloggen...
Platsspelen sitter så ofta att jag beslutat att bryta ut dom från min travkrönika... det är alltså premiär för travfilosofens nya platsblogg. Det är verkligen på plats... hehe.

Det kommer som vanligt att bli platsspel på V64 och V75, men dessutom ökar jag på platsspelen till övriga vardagar och söndagar. Det kanske inte blir spelförslag varje dag, men för att spelstrategin med ökade insatser vid förlust ska hålla blir det max ett spelförslag per dag.

Här nedan kommer en sammanfattning av samtliga platsdrag sedan starten i mitten på september

***
29/9-2009 - travfilosofen - bäst på plats...
Spelet i lördags var klockrent och ett trendbrott då Cash Winning Vita faktiskt vann, platsoddset på 1,29 är jag nöjd med. Nu kommer formtoppade Nellie Vingboons ut på Solvalla i V64, men hon möter lika formstarka Ninotchka och är inte ens favorit trots bättre läge.... jag är kusligt imponerad av Nellie och tror på bra chans.

Tillbaks till hundringen igen eftersom förra spelet gick in.

100 plats på nr 3 Nellie Vingboons i V64-6.

Summering före veckans spel: 500 kr i insats, 588 kr i vinst, netto +88 kr (+17%, ungefär)

***
25/9-2009 - travfilosofen - bäst på plats...
Spelet i onsdags vill jag bara glömma, galopp direkt och det som grämer mig mest är att spelen i övrigt gick lysande... men allt är en fråga om val. Nu tar jag nya tag och har hittat en bra häst i form från bra läge mot lättare motstånd än tidigare.

Dessutom ökar jag insatsen eftersom jag förlorade senast, det är strategin... alltid öka vid förlust, vid vinst återgår jag till hundringen igen.

200 plats på nr 5 Cash Winning Vita i V75-6.

(Ni som tänkt spika på V75 vet väl att mina spel brukar bli tvåa :-))

Summering före veckans spel: 300 kr i insats, 330 kr i vinst, netto +30 kr (+10%)

***
23/9-2009 - travfilosofen – bäst på plats
Chimall TT satt som en smäck till fina 1,73 på plats... men tyvärr byggde jag också V75 på honom och det är ju inte kul att spricka på en favorit (Hanoi), borde ha lärt mig att mina vinnare blir tvåa.

Nu är det Kriterie- och Oaks-kval på Solvalla på onsdag, kan bli dåliga platsodds och jag har inget riktigt bra spel. Men i V64-5 är Vincent du Ling inte favorit, det nappar jag på då hästen är bra och har perfekt läge. Det blir 100 plats på 2 Vincent du Ling i V64-5. Men jag kalkylerar med dåligt odds.

Summering innan aktuellt spel: Insats 200 kr, vinst 330 kr = +130 kr eller avkastning på 65%.

***
18/9-2009 - travfilosofen – bäst på plats
Godkänd debut, men jag insåg långt innan tävlingarna att jag gjort ett misstag… platsspel har en extra dimension eftersom odddset påverkas så mycket av vilka övriga hästar som går in på plats, och när två hästar (Bamse Gema och Local Conch) är så mycket spelade blir det dåligt odds om en eller båda av dessa också går in på plats. Så det gäller även att värdera övrigas chanser i loppet, nu räddades det lite av att Hepburn Broline vann… men oddset på 1,57 var ändå en besvikelse.

Nu väntar V75 på Åby och jag har känsla för Igor Font och Premiere Steed i Åby Stora, men där blir nog oddset dåligt… i V75-4 plockar Jeppe Juel ut en ny formtoppad häst – Jeroboam – som jag tycker är rolig, men eftersom min filosofi är att spela plats på bästa vinnardragen blir det 100 plats på Chimall TT i V75-6. Han är just nu inte ens favorit och med lopp i kroppen bör det vara en bra chans

Summering innan aktuellt spel
: Insats 100 kr, vinst 157 kr = +57 kr eller avkastning på 57%.

***
15/9-2009 - travfilosofen - bäst på plats...
Jag har stulit Solvallas slogan (bäst på plats) och räknar med lika låg besökssiffra, men travfilosofens bäst på plats handlar om att jag inte är någon vinnare... är man en looser får man ta konsekvenserna och spela plats på vinnardragen. Hela strategin är förresten stulen från George i Seinfeld... han insåg att alla hans instinkter hittills hade lett honom åt skogen så han bestämde sig helt enkelt för att "do the opposite", och det fungerade.

Jag kommer alltså att spela plats på mina bästa vinnardrag, och störst fokus lägger jag på V64 och V75... men inga regler utan undantag.

På onsdag i V64-5 blir det 100 plats på nr 1 Little Rainbow... bra i grunden, formen uppåt, läget bra och nu är det dags. Jag vet att Bamse Gema är med i samma lopp, men jag känner för Little Rainbow.

***

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0