Ålandskryss...

Jag var tvungen att boka en Ålandskryss... den 17-åriga Bowmore:n finns ju inte på bolaget och jag åker fan inte till Tyskland och smugglar sprit.

Sambon var tveksam, vet inte vilka minnen hon har från båtresorna... verkar traumatiskt i alla fall. Men jag bokade faktiskt en lyxhytt, kolla bara...



... och champagneflaska väntade i hytten (eller snarare rummet), det tog halva kvällen att dricka upp eländet. Jag och sambon tillhör kategorin som har svårt att få i oss en vinare på fredagskvällen, en vinare tillsammans alltså.

Men, det var bra väder och skärgården är inte det sämsta att titta på...



Jodå, det var rätt trevligt att resa till Åland med andra ungdomar...



Huvudmålet var ändå taxfree-shoppingen, och jag köpte en 17-årig Bowmore och en samling med tre Laphroaig... mest för att den hyllade 55%:aren ingick. Måste säga att båda inköpen var grymma, verkligen två pärlor som är riktigt njutbara.

Det har gått så långt med mitt findrickande att jag inte längre klarar av att dricka vanlig whisky eller vanlig sprit... var på kräftskiva igår och höll på att spy av det undermåliga snapsandet.

***

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0