Nu kan sotareländet komma...

Nu är eländet till takbrygga uppe... gnäller sotarn nu säljer jag huset, eller rättare sagt ber jag sambon sälja eftersom det är hon som äger. 



Jag tänkte sätta upp en mugghållare som en ironisk gest från den 60-talsgeneration jag representerar, men jag vågade inte... sambon påstår att sotarn är 2 m lång, behöver han stege månne?

Måste säga att jag trivs på taket, bra utsikt och ändå är man på nåt sätt onåbar... kanske ska bli sotare?

***
Som sagt ser man en hel del från taket, grannen som är en bra bit över 90 är ute i landet och gräver när jag sitter på taket och solar mig...



... undrar vad den generationen tänker om oss som är födda på 60-talet? Förmodligen samma som vi tänker om dagens hopplösa och lata ungdomar.

Ja, ni märker att man får lite perspektiv på tillvaron när man sitter en bit upp... dags att klättra ner och ta tag i nästa projekt.



Det här eländiga trädet tänkte jag ta reda på när andan faller på, som om vi inte hade nog med ved ändå... och inte hinner vi elda heller. Det är förresten en ligist som fällt fem till lika eländigt stora träd... visserligen på uppdrag av oss, men ändå!

Var det verkligen nödvändigt?

Dom andra fem tänker jag överlåta till nån annan, det finns gränser för hur mycket ved jag orkar med... men det är klart, finge jag byta mot det muskelförstörande kontorsjobbet skulle jag gärna gå och skrota på gården ett tag.

***
Nu kan du komma, jag är redo... du får vara hur lång du vill, jag backar inte ett steg...



... tänk om takbryggan inte duger!?

***
Det är så många bloggar som fylls med senaste shoppingfyndet, eftersom jag mer än gärna säljer själen för några extra läsare tänker jag inte vara sämre...

  

Den här köpte jag när vi var i Strömstad i somras, grymt snygg... en riktig Puma och billig dessutom, tror jag i alla fall!?

Men, vad vet väl jag om shopping?

***

Kommentarer
Postat av: Kent

Ser bra ut Per! Måste hålla med om att säkerheten känns lite väl överdriven. Det verkar inte så högt upp, slår väl sig knappt utifall man skulle ramla ner? Klart att du ska sätta upp mugghållare!

2009-09-25 @ 09:52:45
Postat av: travfilosofen

Bryggan kostade 1 500 kr och några timmar i arbetskostnad... igår var sotarn där i fem minuter och bryggan kommer nu att stå oanvänd i två år, kan vara det mest kostnadsinneffektiva i världshistorien. Men jag trivs på taket och funderar på att ha nån typ av happening där ett par gånger om året. Återkommer med inbjudan!

2009-09-25 @ 12:08:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0